20 Temmuz 2009 Pazartesi

Dondurma Delilerine..

YUNUS
ALİ USTA
MİNİ DONDURMA
GIRANDOLA

Hayatımdan çıkaramayacağım tek yiyecek dondurma sanırım..Sevmediğim dondurma çeşidi yok diyebilirim:) Sizlere sevdiğim dondurmacılardan bahsetmek istiyorum biraz.
Favorim "Girandola". Arnavutköy'de Bodrum Mantı ile Bahar Pastanesi'nin arasında bulunan dondurmacıda, tüm dondurmalar boyasız, katkısız, taze meyvelerden yapılıyor. Dondurmaları İtalya'daki "Maestri Della Gelateria İtaliana" (İtalyan Dondurma Ustaları Kuruluşu)'dan teknik ve uygulamalı eğitim alan Aslı Eraltan hazırlıyor. Arnavutköy'e yolunuz düşerse sakın almadan gitmeyin, yolunuz düşmezse genede bir yol bulup gidin derim:)
Aslında "Mini Dondurma"'yı bilmeyen yoktur diye tahmin ediyorum. Bebek'te 4 metrekarelik dükkanda çok lezzetli dondurmalar satılıyor.İmalathaneleri Ümraniye'de bulunuyor.Sabah 9'dan gece 3'e kadar açık olan dondurmacıda benim favorim kavun ve çilekli..
Moda'nın vazgeçilmez dondurmacısı "Ali Usta" senelerdir çok meşhurdur. Çocukluğundan beri dondurma merakı olan Ali Usta dondurmalarını da kendi yapıyor.Her gün tezgahında 30-35 çeşit dondurması bulunuyor.Naneli, kadadutlu, muzlu ve içine ne koyduğunu sır gibi sakladığı santa maria'sı benim favorilerim arasında.Gitmek isteyenler için adresi Moda Caddesi Numara 264/A.
Birde Büyükada veya Burgazada'ya gittiğim zaman yemeden dönmediğim "Yunus" var.Hatta bazen adaya sırf Yunus için gittiğim bile oluyor. Yunus sevgim çocukluğuma dayanır aslında.Maden'de akşamüstleri bahçede oturur Yunus'un "Çukulata kaymak leeee" diye geçmesini beklerdim.Senelerdir lezzeti hiç değişmedi.Şeftali,vişne,kaymak,çukulata ve kavunlu dondurma yapan Yunus'un dondurma arabasına ada sokaklarında rastlayabilirsiniz.Ben tanımanız açısından birde fotoğrafını koyuyorum. Afiyet olsun..

0 yorum: